Telefon  505 112 769

Mail  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Blog

Każdy pojazd wykorzystywany w transporcie lądowym powinien zapewniać odpowiedni poziom bezpieczeństwa, umożliwiając regulowanie swej prędkości. W przypadku transportu szynowego sytuacja jest o wiele bardziej złożona ze względu na rodzaj powierzchni, po której pojazdy się poruszają. Dla zwiększenia skuteczności hamowania i przyspieszania niezbędny jest zwykle montaż specjalnego układów – piasecznic dla pojazdów szynowych. Przyjrzyjmy się bliżej temu, dlaczego są one konieczne i sprawdźmy, jak działają.

Pojazdy szynowe – zgodnie z nazwą – poruszają się po szynach. Chodzi tu jednak nie tylko o pociągi, ale również tramwaje, metro, a także kolejki przemysłowe. Co w takich pojazdach zużywa się najszybciej oraz z czego dokładnie to wynika?

Pojazdy szynowe znane są już od dawna. Służą do przewozu zarówno ludzi, zwierząt, jak i różnego rodzaju towarów, także tych bardzo ciężkich. Zresztą chyba każdy z nas wie czym są pojazdy szynowe, a w szczególności pociągi. Chociaż w pewnym momencie transport szynowy był wypierany przez transport drogowy, to jednak cały czas istnieje i ma się całkiem dobrze. Można wręcz powiedzieć, że powoli zaczyna odbudowywać swoją zasłużona pozycję i staje się coraz popularniejszy. Jednak jak każde maszyny, także i te szynowe czasem się psują i wymagają konserwacji. Czy zastanawialiśmy się kiedyś nad tym, gdzie szukać elementów zamiennych i różnych części do pojazdów szynowych? Postaramy się dziś trochę naświetlić ten temat.

Powszechnie przyjmuje się, że naprawa elementu wykonanego z tworzywa sztucznego jest opłacalna wtedy, gdy koszt jego regeneracji nie przekraczaj 40% ceny nowej części. Innym czynnikiem skłaniającym do wyboru wariantu regeneracji jest niska dostępność części. Sprawdźmy, jakie metody regeneracji części z tworzyw sztucznych są obecnie wykorzystywane przez serwisy i producentów konstrukcji z tworzyw termoplastycznych.

Chociaż dla niektórych może wydawać się to zaskakujące, pożary na kolei nie są zjawiskiem sporadycznym. Zdarzają się dość regularnie i niosą ze sobą nie tylko straty materialne, ale także zagrożenie dla życia i zdrowia ludzi. Bez względu na to czy są to przypadkowe zaprószenia ognia, czy przyczyną jego pojawienia jest wypadek, niezabezpieczona odpowiednio infrastruktura kolejowa lub jej elementy mogą zostać całkowicie zniszczone poprzez niekontrolowane i błyskawiczne rozprzestrzenienie się nawet niewielkiego pożaru. Szczególnie niebezpieczne może to być właśnie w odniesieniu do budynków stacji kolejowych czy dworców, czyli miejsc, gdzie przebywać może znaczna ilość ludzi.

Pandemia wywołana przez wirusa SARS-CoV-2 dotknęła cały świat. Można powiedzieć, że w wielu krajach życie zawodowe, społeczne, jak i sportowe całkowicie zamarło. Skutki tych ograniczeń odczuwamy do dziś. Od kilku tygodni możemy jednak obserwować stopniowe zdejmowanie obostrzeń związanych z różnymi dziedzinami życia. Jak jest z transportem międzynarodowym?

Mieszalniki gazów przeciwpożarowych to jeden z elementów ochrony przeciwpożarowej różnego rodzaju obiektów. Służą one do łączenia poszczególnych gazów gaśniczych, w tym:

Szafa gaśnicza służy do przechowywania w niej jednej lub kilku gaśnic. Powinna znaleźć się na wyposażeniu każdego zakładu przemysłowego. W naszym wpisie przedstawiamy, jakimi cechami powinna się charakteryzować.

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.